Vánoční výprava na faru v Michalových horách – tentokrát se dřevem 10. – 12.12. 2021

Kdo tam byl: Liška, Bety, Doubravka, Diviš, Ctibor, Martin, Dorian, Neda, Vojta, Martin, Tonda, Zákusek,
Eidam, Fanča, Filip, Jakub, Fanda, Fred, Dan, Danča, Zdenda, Muffin, Ronja, Liči, Kuba, Krtek, Ježek,
Géďa, Mára, Móňa, Kubajs, Eliška, Tomáš, Marika, Páťa

V pátek jsme se klasicky sešli na Hlaváku a vlakem vyrazili tmou, směr Planá u Mariánských Lázní.
Neměli jsme místenky a tak si několik z nás nesedlo. To nebylo nejpříjemnější, to jsme však netušili co
nás čeká cestou zpátky. Ale to bych předbíhal. V Plané jsme zjistili že autobus, který nás měl pohodlně
dovést do Michalových Hor, nepřijede. Vydali jsme se tedy na pochod pod temnou oblohou, jako posetou
perlami.
Pěti-kilometrovou pouť za příslibem chladnoucí večeře a měkké matrace značně usnadnilo, že ti slabší si
batohy mohli odložit do dvou aut. Krátce po deváté jsme dorazili k faře v Michalových horách, kde jsme

si konečně dopřáli odpočinku. Špagety naštěstí nevychladly a protože bylo pozdě, tak jsme šli po večeři spát.
V sobotu ráno jsme započali program na práci se dřevem, připravený Deštěm z Ligy lesní moudrosti. Rozdělili
jsme se do čtyř skupin podle věku, a pak dále podle potřeby. Každý dělal něco, podle svých možností, Já
jsem odešel s vyřezanou lžící, ostatní dělali například velké hrací kostky, podložky pod hrnce, nebo i
ptačí budku. Zajímavá byla i přednáška o užití různých nástrojů. Každý pak přispěl vlastní postavičkou do
dřevěného betléma.
Výroba zabrala celé dopoledne a po mňamózním obědu a tradičním krájení vánočky s hráškem i kus
odpoledne. Ti co už skončili s výrobou pak volně přešli v zdobení vánoční větve (přinesla Géďa s
Móňou) a aranžování cukroví. Před večeří jsme si ještě vyrobili skořápkové lodičky se svíčkami, šli je
pouštět dolů na řeku a prskat s prskavkami. Pak, když bylo vše připraveno, jsme zasedli ke slavnostní
večeři, která proběhla relativně v tichosti. Po spořádání řízků a salátu byl čas na otevření dárků, včetně
několika společných, jako byla například lahodná čokoláda, nebo desková hra Skarabícké aktivity, ručně
dělaná hra od Bety a Lišky. Většina z nás strávila večer hraním Skarabíckých aktivit, hra je to velmi
zábavná, i když trošku bodově nevyvážená. Pak Danča hrála na kytaru a pak už jsem šel spát.
V sobotu jsme po snídani šli konečně ozdobit stromek pamlsky pro zvířátka a zazpívat si koledy. Když
jsme se vrátili, byl akorát čas na oběd, pak už jsme se sbalili, dali faře sbohem a vyrazili na náves, odkud
nás autobus odvezl do Plané. Tam jsme vyčkali na pendolino, směr Praha. Potom nastal úmor, byla totiž
obsazena skoro všechna místa a tak jsme převážně stáli celou cestu, dvě hodiny! Možná trochu přeháním,
ale moje nohy byly jak z rosolu, když jsem vystupoval.
Výprava byla každopádně úspěšná, a doufám že i ostatní si užili výrobu se dřevem, a Skarabícký vánoční