Velikonoce na Kosáči – 3. – 7.4. 2023

Byli tu: Diviš, Doubravka, Ctibor, Maruška, Prokop, Liška, Krtek, Josefína, Fanda, Jakub, Míša, Vojta, Martin, Téďa, Myšák, Bártek, Anička, Honzík, Tonda, Fanča, Muffin, Hája, Zuzka, Móňa, Kubajs, Mára, Géďa, Zdenda, (Arálie, Uši-X, Vpřed)

Jako vždy jsme se sešli na Hlavním nádraží, tentokrát ne večer, ale ráno. Jej! Při příchodu
na nádraží jsme si všimli početné skupinky lidí, o kterých jsme si zprvu mysleli že jsou od nás, ale nakonec jsme zjistili že jsou to skauti, a tak naše – hlavně Divišova – pozornost rychle opadla (ale měli meče). Když jsme se sešli všichni a Muff rozdal všem ostatním oddílům lístky tak jsme se vydali na nástupiště, kde už čekal vlak, který byl
samozřejmě po našem nástupu plný. Přece jen, byli jsme čtyři oddíly. Naštěstí jsme měli
místenky a tak jsme se v klidu usadili. Cesta byla dlouhá a vlastně se nic nedělo takže
budeme dělat, že umíme cestovat v čase a přesuneme se do času po příjezdu vlaku do
Plané.
Před cestou na louku jsme se posilnili obědem a vyrazili s nadějí že Zdendu, který nám měl
vzít batůžky, potkáme co nejrychleji. A taky že ano. Ušli jsme asi 400 m k obchodu když
vidíme jeho auto se žlutým vozíkem. Uložili jsme batohy přesně do toho vozíku a pak se
vydali na cestu. Teda, ostatní se vydali na cestu, já jsem šla nakupovat na celou výpravu.
Nákup proběhl v pořádku, pár věcí jsme vypustili, ale tak to se ztratí, a pak už jsme si to šinuli přes kopečky, kolem letiště až na louku, kde jsem se flákala než přijde zbytek výpravy,
protože se mi nechtěly nosit tyče. Když dorazila pracovní síla ( zbytek oddílu) mohlo začít stavění teepee. To se nepovedlo bez jednoho bourání a pár zádrhelů, ale nakonec bylo dokonáno a tak jsme si mohli vybalit a jít spinkat.
Ráno jsme vstali, udělali si snídani, šli si vyčistit zuby a pak jsme se rozdělili na dvě půlky, když jedna dělala dříví, druhá si hrála na louce, a pak se vyměnili. Takhle jsme pracovali do oběda, ke kterému byla vegetariánská Čína, a po kterém jsme se vedení ujali my starší (Doubravka, Jakub, Myšák). Prvně jsme nějaký čas hráli na louce hry jako veverky, pasák nebo hutututu, ale potom jsme se přesunuli do lesa,
kde jsme se naučili pozměněnou verzi schovávané, kterou měl na starosti Jakub, protože nikdo jiný to nepochopil natolik, aby to uměl srozumitelně vysvětlit. K večeři byl buřtguláš a pak jsme šli spát. Ráno jsme se se vstáváním museli přizpůsobit ostatním jelikož na plánu byla hra, vymyšlená jedním z oddílů.
Hra byla na motiv námořního obchodu, takže jsme se mezi oddíly rozdělili do skupin, každá se svým přístavem a cílem mít co největší zisk. A i když na konci leckdo skončil i v záporu, tak jsme si to náramně užili.
Po hře následovala večeře před kterou jsme si ale museli uklidit jelikož zanedlouho měli přijít na návštěvu Vpreďáci. Večer byl skvělý. Zpívali jsme a jedli, a na tom se nic zkazit nedá.
Spát jsme šli pozdě, ale i tak jsme museli druhý den znovu
vstávat brzo protože bylo sportovní dopoledne, které funguje tak, že se lidé rozdělí do skupin podle toho, co chtějí hrát za venkovní hru, a pak se prostě hraje. Na konci se hlasovalo o nejlepšího hráče u každého sportu, což je sice jako když rozdáváte malé bezvýznamné plus
ale máte z toho dobrý pocit. Po zbytek dne se kluci vydali na strastiplnou cestu za
pomlázkami. Holky na rozdíl od nich zůstaly v pohodlí teepee a spolu s Móňou, Zuzkou a Géďou se jali malovat vajíčka. Měli jsme červené cibule takže když jsme vylévali vodu, která byla obarvená slupkami od cibulí, vypadalo to jako kdybychom někoho zamordovali. Odpoledne utíkalo, vajec přibývalo a když jsme měli hotovo a kluci se vrátili s pruty, pustili jsme se do večeře.
Druhý den jsme vstávali asi o půl osmé, vyčistili jsme si zuby, převlékli se a přichystali se na velikonoční pondělí (holky si vyndali pentle a kluci pomlázky). Holkám to tradičně trvalo déle, ale nakonec jsme se všichni ocitli na louce a mohlo začít každoroční
nahánění holek a recitace kluků. Po asi 15 minutách jsme všechny začali říkat že
máme žízeň a kluci z toho museli vyvodit, že se mají odebrat k blízké pumpě, kde na ně
čeká vzkaz kam dál mají jít. Normálně na konci najdou čokoládu, sladkosti, něco dobrého
ale tento rok našli jen kotlík plný pórku. Trošku naštvaně přišli zpět na tábořiště, tam na ně ale už čekaly dobroty v podobě čokolády, bonbónů, koláčů, zeleniny atd. Po této vydatné snídani jsme se už vydali bourat naše obydlí. Před odchodem z louky jsme ještě udělali
rojnici, abychom sesbírali odpadky a věci co na louku nepatří. Pak už jsme se jen rozloučili s loukou a vydali se na autobus, který nás dovezl na vlakové nádraží. Tentokrát jsme, na rozdíl od minulého roku, nejeli všichni jedním, ale byli jsme rozděleni na dvě skupiny, což potěšilo řidiče, který nás minule vezl, protože to bylo peklo. Na nádraží jsme si dali oběd a hurá do Prahy. Po cestě se toho moc nedělo, na Hlaváku jsme se jen rozloučili s ostatními a vyrazili domů.
Zápis do knihy úrazů: Liška ( kdo jiný, že jo) – zvrtnutý kotník
Téďa (to má za to že používal Jodisol) – řezná rána na noze

Zapsala Doubravka

Fotky najdete na oddílové Zoneramě tady

Posted in Kronika, Kronika 2023.